Správy Samospráva Tlačové správy

Prešov: EIA na D1 pri Prešove je ukončená, práce sa môžu naplno rozbehnúť

Prešov 6. apríla (TASR) - Proces posudzovania vplyvov stavby na životné prostredie (EIA) pre úsek D1 Prešov, západ - Prešov, juh je ukončený.

Ilustračný obrázok k článku Prešov: EIA na D1 pri Prešove je ukončená, práce sa môžu naplno rozbehnúť
Zdroj: TASR

Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia (MŽP) SR nadobudlo právoplatnosť, znamená to, že práce na výstavbe dôležitého úseku D1 sa môžu naplno rozbehnúť. Informovala o tom v piatok hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová.       Doposiaľ práce na stavbe D1 Prešov, západ – Prešov, juh pokračujú v súlade s harmonogramom. NDS v zmysle stavebného povolenia začala ešte v minulom roku so všetkými prípravnými prácami na stavbe, najmä v lokalitách, u ktorých sa nepredpokladá žiadny zásadný dopad z aktualizovaného posúdenia vplyvov na životné prostredie. Ide napríklad o križovatku Prešov, západ (časť Vydumanec), kde už v skoršom období prebiehali stavebné práce na predchádzajúcom úseku diaľnice. Z dôvodu aktualizácie procesu EIA boli práce pozastavené v km 99,000 až 102,650. Po nadobudnutí právoplatnosti EIA môže zhotoviteľ s prácami postupovať podľa schváleného harmonogramu prác. Predpoklad začiatku razenia tunela Prešov je v letných mesiacoch tohto roka.       Michalová ďalej uviedla, že úsek diaľnice D1 Prešov, západ – Prešov, juh bude priamym pokračovaním úseku D1 Svinia – Prešov, západ, ktorý je v súčasnosti v prevádzke. V križovatke Prešov, juh sa napojí na existujúcu diaľnicu D1 Prešov – Budimír. Diaľnica D1 pri Prešove bude okrem spojnice medzi Bratislavou a Košicami tvoriť „západný obchvat“ tretieho najväčšieho slovenského mesta.       Výstavbu úseku D1 Prešov, západ – Prešov, juh realizuje združenie spoločností Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav, Metrostav Slovakia. Zmluvný termín ukončenia výstavby úseku je jún 2021. Projekt je zaradený medzi prioritné projekty v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020. TB

Rýchle správy

Najčítanejšie